3º
de ESO lo cursé en 1998-1999 en el IES Pau
Casesnoves, un centro educativo ubicado en Inca, en Mallorca (Islas
Baleares, España). Aún guardo algunos controles de la asignatura de Tecnología,
es decir, exámenes. En el primer trimestre, nos hicieron las siguientes
preguntas:
- Quin és el procés de creació d’un producte?
- Quines avantatges obtenim amb un dibuix en perspectiva respedte a l’alçat, planta i perfil?
- Indica quines diferències hi ha entre la producción en sèrie i l’artesanal?
- Com es poden agrupar les primeres matèries?
- Quines són les fases per transformar les primeres matèries fins el producte elaborat?
- Cita les propietats dels materials.
- Nombres 10 tipus de fustes naturals i 5 de derivats de la fusta.
- Quin és el procés per obtenir els metalls a partir d’alguns minerals?
- Posa un exemple de cada tipus de plàstics.
- Quin és el procediment de la costura?
- Quina instal·lació tenim a una lámpara d’escriptori?
- Cita 5 materials aïllants i 5 de conductors.
- Dibuixa un enreixat d’horitzontals i verticals d’1.5 cm x 1.5 cm cada quadart.
- Dibuixa el croquis a mà alçada del projecte de tecnologia.
En
el segundo examen, realizado en el segundo trimestre, se pidieron las
siguientes preguntas:
- Quina diferencia hi ha entre les fustes naturals i els derivats de les fustes?
- Anomena 5 eines per treballar la fusta i quina és la seva funció.
- Anomena 5 objectes de materials fèrrics i 5 més de no fèrrics. De quin metall està fet cada un d’ells?
- Cita 5 eines per treballar els metalls. Quina utilitat tenen?
- Quina diferencia hi ha entre els diferents tipus de plàstics?
- Descriu el procés de fabricació dels plàstics.
- Anomena 5 teixits de fibra natural i 5 teixits de fibra artificial o sintética i digues amb quina està fet cada una d’elles.
- Descriu el procediment de la costura.
- Dibuixa a mà alçada el projecte de tecnologia.
Como
se puede observar, las preguntas están en catalán. Ello es porque en Mallorca,
en las escuelas, el material didáctico debe estar en catalán. Lo curioso de
este examen fue tener que dibujar el proyecto que teníamos que hacer en grupo
en el aula de Tecnología, tanto en el primer trimestre como en el segundo. El
proyecto trató sobre la elaboración de unas torres en las que pasaba una bolita
y, al caer al final, con su peso, apretaba un botón y se encendía una luz. Un
proyecto que logramos acabar con éxito. Una pena que, con el paso del tiempo,
fue eliminado, a pesar de que logré llevármelo a casa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario