En
el curso 2018-2019, me matriculé en
el Máster de Profesorado en la UIB (Universitat de les Illes Balears). Entre todas las asignaturas que
tuvimos, estuvo 10693 Processos i Contextos Educatius. Una asignatura
sobre leyes y normativas referentes a la educación. En esta asignatura, así
como en otras en las que ocurrió algo similar, nos exigieron un trabajo final,
titulado carpeta d’aprenentatge.
Estos trabajos eran a cambio de no tener que hacer exámenes. Si uno se
involucra, se llega a aprender mucho más que estudiando exámenes. En este caso,
el profesor de la asignatura 10693, nos entregó unas fotocopias que
especificaban el Format, estructura i contingut de la carpeta d’aprenentatge. En
este caso, eran 5 apartados que se debían incluir:
- Objetius personalitzats de l’assignatura.
- Triar 4 conceptes i fer una avaluació significativa.
- Elaborar lligam entre els continguts i el període de practiques.
- Avaluació de l’assignatura.
- Autoavaluació.
La
redacción de las evaluaciones significativas tuvo que seguir el modelo C-RISE (Conceptualizar, Reflexionar,
Interrogar, Sugerir y Elevar). En el documento informa de lo siguiente: “D’acord amb això l’alumnat no només ha de
conceptualitzar (a partir de la teoría) tots els aspectos observats, sinó que
també ha de reflexionar sobre cada un dels aspectes a observar (recordar,
sospesar i comunicar), cercar información sobre el terreny (que passa a l’aula,
que passa al centre, que passa a l’entorn del centre… segons els professors,
els alumnes, els pares… o segons la nostra observació); ha de sugerir (presentar
idees per a millorar la situació actual) i ha de ser capaç d’elevar a un nivell
superior per a futures situacions que millorin les anteriors i amb un abast i
en un entorn més ampli.” No fue realmente sencillo, pues tuvimos que
dedicar cierto tiempo para redactar la carpeta de aprendizaje e incorporar la
teoría vista en clase cuando fuera necesario.
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