martes, 7 de octubre de 2025

Colección Recuerdos: UIB. Màster de professorat. Curs 2018-2019. 10693. Format, estructura i contingut de la carpeta d'aprenentatge

En el curso 2018-2019, me matriculé en el Máster de Profesorado en la UIB (Universitat de les Illes Balears). Entre todas las asignaturas que tuvimos, estuvo 10693 Processos i Contextos Educatius. Una asignatura sobre leyes y normativas referentes a la educación. En esta asignatura, así como en otras en las que ocurrió algo similar, nos exigieron un trabajo final, titulado carpeta d’aprenentatge. Estos trabajos eran a cambio de no tener que hacer exámenes. Si uno se involucra, se llega a aprender mucho más que estudiando exámenes. En este caso, el profesor de la asignatura 10693, nos entregó unas fotocopias que especificaban el Format, estructura i contingut de la carpeta d’aprenentatge. En este caso, eran 5 apartados que se debían incluir:

  1. Objetius personalitzats de l’assignatura.
  2. Triar 4 conceptes i fer una avaluació significativa.
  3. Elaborar lligam entre els continguts i el període de practiques.
  4. Avaluació de l’assignatura.
  5. Autoavaluació.

La redacción de las evaluaciones significativas tuvo que seguir el modelo C-RISE (Conceptualizar, Reflexionar, Interrogar, Sugerir y Elevar). En el documento informa de lo siguiente: “D’acord amb això l’alumnat no només ha de conceptualitzar (a partir de la teoría) tots els aspectos observats, sinó que també ha de reflexionar sobre cada un dels aspectes a observar (recordar, sospesar i comunicar), cercar información sobre el terreny (que passa a l’aula, que passa al centre, que passa a l’entorn del centre… segons els professors, els alumnes, els pares… o segons la nostra observació); ha de sugerir (presentar idees per a millorar la situació actual) i ha de ser capaç d’elevar a un nivell superior per a futures situacions que millorin les anteriors i amb un abast i en un entorn més ampli.” No fue realmente sencillo, pues tuvimos que dedicar cierto tiempo para redactar la carpeta de aprendizaje e incorporar la teoría vista en clase cuando fuera necesario.



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