En
el curso 2003-04, cursé el primer año del ciclo de FP de grado medio de Técnico
en Equipos electrónicos de consumo, donde tuve como tutor a Andreu Mora. Al año
siguiente, cursé el segundo año de dicho ciclo de FP. Después de un periodo de
trabajo, decidí continuar estudiando y empezar un ciclo de informática de grado
superior, pero para ello necesitaba el título de bachillerato o superar la
prueba de acceso que había en aquella época, que constaba de varios exámenes,
correspondiente a diferentes materias: Castellano, Catalán, Inglés y dos
específicas, que serían Matemáticas e Informática. Para prepararme para dicha
prueba de acceso, hice el primer año de bachillerato, en el curso 2006-07. En
aquella ocasión, también pude hacerme con el ANUARI CURS 2006-07, un anuario efectuado gracias a la colaboración
de la revista del centro IES Pau Casesnoves: El calaix. En las primeras
páginas, se puede leer lo siguiente:
“Un altre curs que aviat s’acabarà. La
repetició d’una frase curta que, per a aquells que ja portem uns anys dins de l’escola,
ja té un lleu regust de repetició. Una primera impressió et fa pensar en la
rutina de les coses, tot i que cada any és prou diferent del precedent i, ben
segur, del que serán els cursos vinents.
Tots hem pensat alguna vegada
en el pas del temps i de quina manera la nostra vida segueix un itinerari o un
altre, tot canviant en funció d’algunes grans decisions que prenem i events que
ens afecten. Què i on estudiar, quines relacions fem, quina feina voldria fer…
Passat, present i futur formen
una part d’una xarxa que canvia en funció de què passa a cada momento, com molt
bé han suggerit de manera visual a una de les sèries de televisió més
interessants de la temporada. Per als estudiants, aquesta xarxa (no la de la sèrie,
la real, és clar) està plena d’opcions: s’esté el futur: esperem que molt llarg
i ple de satisfaccions. Per a altres persones de la nostra comunitat escolar
amb més edat, com pares, alguns dels professors i altre personal de l’escola,
el camí recorregut ja és més llarg i el fragment de vida pasada està ple de
fets, idees i experiències que poden compartir amb els altres.
Amb independencia de la nostra
edat i experiència, però, tots nosaltres vivim en un temps marcat per la nostra
pertinença a aquesta comunitat escolar. Potser d’aquí a uns anys, el que per
als estudiants encara sembla una eternitat, i per als més grans un lapse de
temps ben breu, deixareu de comptar el temps d’aquesta manera. Tot dependrà d’allí
on treballeu, de la manera en que organitzeu la vostra vida i la vostra feina.
Però aquells que continueu dins del món de l’ensenyament d’una manera o altra,
el vostre dia i el vostre any estarà definit encara per cursos, trimestres, i l’horari.
Els nostres records queden
emmarcats no tant pels anys cronològics, sinó per les parelles d’anys que
delimiten el curs escolar. “Te’n recordes? Sí, això va ser quan érem a segon,
no?”
I comptam el temps a curt
termini amb un rellotge que no és ben bé el de les dotze hores i les manetes,
sinó el de la campana i del final de cada sessió: cinc minuts abans de les nou,
quan manquen vint per les onze, la una i cinc… Quan hom pensa en una persona
pendent del temps, vé al cap el clixé de l’executiu amb el móvil a una mà i la
vista posada en el rellotge, però potser tots nosaltres n’estam més pendents
encara! Més d’una es dóna la satisfacció de posar el rellotge dins d’un calaix
durant les vacances per desintoxicar-se de tantes jornades d’estar-ne pendent
minut a minut.
Aquest nou anuari d’El Calaix,
com no, enregistra un any de les nostres vides, amb aquestes especials unitats
de temps. El curs 2006-2007 ens ha endinsat dins la segona meitat de la primera
década del segle XXI. Són molts els canvis que haurem de veure i viure i molta,
també, la responsabilitat que tindrem, amb les persones que estimem, amb el
país on vivim i de mantener viva la nostra llengua i cultura. Molta sort a tots
i totes en aquest llarg recorregut, però abans que res, us desitgem molt succés
en els resultats del curs i un feliç estiu.”
Durante
este año de curso, en primero de bachillerato, tuve un grupo de compañeros, de
los que casualmente había una prima lejana y un amigo de la familia. Nuestra
tutora fue Maria Bover, que nos dio la asignatura de Catalán. A lo largo del
curso, fui aprendiendo lo necesario para aprobar la prueba de acceso. Ahora
bien, ya que estaba en el curso, asistí a las demás asignaturas y las aprobé,
con una nota media de 7 entre todas las asignaturas. No fue una alta nota, pero
tampoco necesitaba más, pues no tenía intención de hacer el segundo año de
bachillerato. Me animaron a seguir, varios miembros del equipo educativo, pero
al final hice lo que quería hacer: superé la prueba de acceso y accedí al año
siguiente, curso 2007-08, al FP de grado superior de Administración de sistemas
informáticos, en el mismo centro.
No hay comentarios:
Publicar un comentario