En
el curso 2018-2019, me matriculé en
el Máster de Profesorado en la UIB (Universitat de les Illes Balears). Entre todas las asignaturas que
tuvimos, estuvo 10692 Característiques Organitzatives i
Curriculars de les Etapes i dels Centres d’Ensenyament de Secundària. El
primer tema fue sobre la atención a la diversidad, con el título en catalán L’atenció a la diversitat a l’educació
obligatòria: de la integració a la inclusió. Es un tema importante, pues cada
alumno tiene sus pros y sus contras. Cada persona es diferente. Entonces, el
profesorado tiene que tener herramientas para atender a todos los alumnos, sin
discriminación. Es más, el la LOE/LOMQUE, Decreto 39/2011 Artículo 3.1 indica
que Todos los alumnos tienen derecho a una educación, sin discriminación. Un
pequeño resumen del tema:
“Què és la diversitat? La diversitat són les
diferències entre les persones, com ara el sexe, la cultura, el nivel de
coneixement, el nivel d’aprenentatge, incapacitats sensorials…
Com es manifesta a l’aula? La
diversitat es manifesta mitjançant el comportament, com ara agrupar-se segons
gustos o preferències, aïllar-se, facilitat o dificultat en l’aprenentatge…
Com s’aten als centres
educatius? La diversitat s’aten de moltes formes, com ara tutories grupals o
individuals, psicòlegs, orientadors educatius o altres professionals; també pot
ser necessari interactuar amb els pares o pot haver alumnes amb discapacitats o
atenció especial.
è
Tots són diferents. Educar igualitàriament sense afavorir cap grup
social.
DIVERSITAT: capacitats, idees, coneixements, experiències, actituds, interessos, motivacions, ritmes i estils d’aprenentatge.”
No hay comentarios:
Publicar un comentario